Консультація для батьків: «Сенсорний розвиток - основа формування
розумових здібностей дошкільника».
Консультація для батьків “Літній відпочинок дітей”
Літо прийшло! З ним ми пов’язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадувати літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей — мабуть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.
Отже, літнє оздоровлення дітей — справа батьків.
Шановні, татусі та мами, даємо вам деякі поради щодо організації ігрової діяльності з малечею.
Виберіть найцікавіше з того, що ми вам пропонуємо, і ваша дитина отримає велику користь.
Влітку сім’ї часто бувають «на природі». Природа буває різною. Наприклад, дача — це справжня природа.
«Пікнік» — от як це називається, коли вся родина на природу їде. Збираються на цю поїздку всі дружньо. Діти іграшки збирають, тато — спортивне й похідне спорядження, а мама — великий рюкзак з продуктами.
Отже, виїжджаючи на дачу, використайте час з користю.
На природі можна навчити:
- самостійності;
- нічого не боятися;
- плавати, бігати, стрибати;
- багаття розпалювати (тих дітей, що доросліші)-,
- розширювати знання про рослин, тварин, природні явища;
- отримувати емоційне задоволення.
Найчастіше на пікніку збираються
різновікові компанії. Тому нехай у вас у запасі буде декілька таких ігор, які всім цікаві і зрозумілі.
«Весела естафета»
Етап перший.
Мами й тата виборюють дистанцію і показують дітям спосіб пересування. Способів безліч: як пінгвін, як конячка, задки, боком, рачки, верхом на паличці, стрибаючи з м’ячиком, затиснутим між колінами.
Етап другий.
Дорослий тримає дитину за ноги, а вона виборює дистанцію на руках.
Етап третій.
Вибороти дистанцію з шишкою на голові (або яким-небудь іншим предметом).
Етап четвертий.
У цьому конкурсі беруть участь всі члени родини: тато, мама і дитина. Мама з татом зчіплюють руки так, щоб вийшов «стілець». На цей «стілець» всідається малюк і змагання розпочинаються.
Кожна родина добігає до домовленого дерева, оббігає його і повертається.
Якщо ви в сосновому лісі, то можна вибирати ігри з шишками.
«У кого більше шишок?»
Зібрати шишки. У кого більше, той і переможець.
«Влучний стрілець»
Відзначте лінію, від якої буде вестися стрільба. Поставте на невеликій відстані відро або капелюх, і нехай діти вправляються в метанні, закидаючи туди шишки.
«Скільки шишок, відгадай»
Побігали, пострибали, тепер час відпочити, посидіти біля багаття і пограти в спокійні ігри.
Покладіть кілька шишок у непрозорий пакет або мішечок і запропонуйте малятам відгадати, скільки їх там, підказуючи словами «більше» та «менше».
Не забудьте взяти з собою м’яч!
В які ігри можна грати із м’ячем?
Волейбол, футбол, баскетбол… А ще?
«Швидкий м’яч»
Усі великі та маленькі гравці стають у коло і починають передавати по колу м’яч. Поступово темп гри зростає.
Якщо хто-небудь із гравців м’яч упустив, він залишає гру і виходить з кола. Виграє той, хто залишився останнім.
«Дожени»
Всі гравці стають у коло. Два, які стоять один навпроти одного, тримають у руках по м’ячу.
За командою гравці починають передавати м’яч по колу в одному напрямку, намагаючись, щоб один м’яч наздогнав інший. Той, у кого виявиться два м’ячі, отримує штрафний бал.
Біля багаття
Діти з задоволенням допоможуть татам розпалити багаття.
Попросіть їх зібрати хмиз і дрова. Покажіть, як правильно розпалювати багаття.
Тут можна співати улюблені пісні, відгадувати загадки або грати в ігри зі словами.
«Зіпсований телефон»
Одна дитина придумує слово і говорить його на вухо сусідові, той передає почуте наступному гравцеві. Коли слово
«обійде» коло, останній гравець повинен його назвати вголос.
«Асоціації» .
«Асоціації» — для старших дітей.
Поясніть їм, що таке асоціації.
Наприклад, коли ми говоримо «зима», то відразу згадуємо сніг. І так далі. Перший гравець вимовляє слово, а наступний швидко говорить далі.
Скажімо «Слон — Африка», «Африка — Мавпа», «Мавпа — Зоопарк», «Зоопарк — Крокодил», Крокодил — Чебурашка».
Так від гравця до гравця слово буде трансформуватися.
На пляжі
Це ігри з водою та піском. Найблагодатніша пора для цих ігор — літо. З піском так цікаво гратися!
Кожен малюк з задоволенням будує, пересипає, ліпить. Дитина, якій 1,5—2 роки, ще не може по-справжньому ліпити пасочки, тому сідайте в пісок — і ліпіть самі. Малюк буде бачити, як дорослі це роблять, і намагатиметься наслідувати.
Покажіть маляті: ось сухий пісок, ось — мокрий. Сухий можна пересипати, а з мокрого робити будівлі.
На прогулянку беріть кілька відер різного розміру. Розповідайте маляті: «У велике відро поміститься багато піску, а в маленьке — мало».
Отже, чим зайнятися на піщаному березі?
Можна, наприклад:
- «закопувати» один одного в теплий пісок;
- ходити босоніж;
- будувати з вологого піску палаци і вежі;
- рити колодязі, тунелі;
- прокладати дороги для іграшкових автомобілів;
- робити пасочки і прикрашати їх;
- «варити суп» у відрі;
- разом з батьками робити піщані фігури;
- малювати пальцями або паличкою на вологому піску.
Пляж — це не тільки пісок, але ще й вода. Річка або море, озеро або басейн.
Перш, ніж ви прочитаєте про ігри у воді, згадайте правила.
- Увага! Увага! Не залишайте дітей у воді без нагляду!
- Надувні іграшки і приладдя для плавання розраховані тільки на те, що дорослий перебуває поруч з дитиною.
- Стежте, щоб малюк не перегрівся на сонці.
- Не забувайте напувати дітлахів водою, тому що на пляжі буває дуже спекотно.
Сьогодні є безліч плавальних пристосувань для дітей.
Це надувні ходунки, нарукавники, ласти, жилети.
«Водний забіг»
Бігати у воді дуже непросто.
Грати краще на такій глибині, щоб вода була тільки до щиколотки. Заздалегідь перевірте, щоб на дні не було камінців.
«Змагання крокодильчиків»
Всі діти стають крокодилчиками, вони ходять руками по дну на мілководді(обов’язково під наглядом дорослих), наздоганяючи один одного.
«Щучки та карасики»
Мама або тато будуть щучкою, а діти — карасиками. Для рибок-малят
намалюйте на пляжі будиночки-кружечки.
Карасики весело граються на просторі і тут з’являється «щучка». Рибки біжать з води до своїх будиночків.
Для ігор з водою можна використати гумові надувні басейни, поліетиленові ванни й тазики, поміщати в них плаваючі іграшки, пляшечки, баночки.
Зробіть з дітьми кораблики, нехай гумові ляльки «вчаться» плавати, а каченята живуть на пісочній фермі біля «ставка» — вкопаного в землю тазика.
Якщо дитина залишилася в місті?
Як зробити, щоб дитина цікаво провела літо?
Нехай у неї завжди під рукою будуть різні фарби, фломастери, олівці, пластилін і глина.
Яскраві, соковиті фарби на малюнках говоритимуть про те, що з дитиною все добре.
Відвідайте з малюком всі музеї вашого міста.
Бувайте більше на свіжому повітрі. Познайомте дитину з комахами. Особливості поведінки комах, незвичне забарвлення, способи польоту викликають великий інтерес у дітей. Спостереження за комахами сприяє розумінню дітьми взаємозв’язків живої і неживої природи і дбайливого ставлення до неї.
Читайте дітям вірші, оповідання, казки, загадуйте загадки.
Відпочити зі своєю дитиною — це чудова можливість побути з нею наодинці, подивитися на неї іншими очима, порадіти тому, як вона виросла і як багато її цікавить.
Безпека дитини на вулиці
Чим раніше ви
поясните малюкові правила безпечної поведінки на вулиці, тим вірогідніше, що
він не забуде науку і зможе за потреби правильно скористатися цими уроками.
Ваше завдання — навчити дитину правильно поводитися в екстремальних умовах.
Двір
без небезпек. Сучасні малята починають гуляти без супроводу батьків
набагато пізніше, ніж ми самі за часів свого дитинства. Але готувати крихітку
до самостійних «виходів у світ» потрібно заздалегідь. Так, прогулюючись разом з
малюком, обійдіть увесь двір і зверніть увагу на найнебезпечніші місця: люки,
підвали, горища, будівельні майданчики. Важливо не просто сказати: «Сюди ходити
не можна! Це небезпечно!» Треба пояснити дохідливо, чому саме не можна: у люк
можна впасти, двері підвалу може хто-небудь закрити, і тоді дитина залишиться
там (якщо малюка замкнули в підвалі, не треба кричати і плакати, краще щосили
стукати в двері — так швидше хто-небудь почує і прийде на допомогу). Велику
небезпеку можуть становити навіть припарковані біля будинку машини. Зазвичай
малюки чітко засвоюють, що з машинами, що рухаються, треба бути вкрай
обережними. А ось автомобіль, що стоїть, не викликає в них занепокоєння.
Розкажіть дитині, що автомобіль може несподівано поїхати, і водій не помітить
малюка, який, граючи, сховався за багажником. Тому не можна бігати, і тим
більше ховатися навколо машин, а якщо під машину закотився м’ячик, треба
звернутися по допомогу до дорослих. Малюки люблять грати в лікарню, магазин або
«варити» для ляльок обіди на іграшковій плиті. Для цього вони рвуть рослини
(траву, квіти, листя), що ростуть поблизу, збирають насіння. Однак дитина може
спробувати приготовані «ліки» або ляльковий «суп» на смак. Але не всі рослини
нешкідливі, як може здатися. Наприклад, у рицини, яку останніми роками
часто-густо вирощують біля під’їздів будинків (у народі її називають
«пальмою»), смертельно отруйне насіння. Малюкові досить проковтнути 2-3
насіннячка, щоб серйозно отруїтися. Обов’язково пояснюйте дитині, що жодні
рослини, ягоди і насіння, зірвані на вулиці, не можна брати в рот. Для гри
краще використовувати нешкідливі і добре знайомі рослини, наприклад кульбабу,
подорожник, горобину. Гуляючи з малюком у дворі, ви маєте бути твердо впевнені,
що навкруги немає відкритих каналізаційних люків. Статистика безжальна: сотні
дітей гинуть і отримують травми саме з цієї причини. І тут не допоможуть жодні
застереження «дивитися під ноги» і «не наступати». Захопившись рухливою грою,
дитина може просто не помітити небезпеку. Тому не сподівайтеся на комунальні служби,
а беріть ініціативу до своїх рук: проводьте з іншими батьками періодичну
ревізію і закривайте люки дошками.
Правила
екіпіровки. Одягаючи малюка на прогулянку, проведіть ревізію одягу.
Краще, щоб він був без шнурків, якими можна зачепитися. Бажано, щоб взуття
щільно фіксувалося на нозі і не «ковзало». Це зробить ігри дитини безпечнішими.
Життя
на дитячому майданчику. Як добре, що у дворах є дитячі
майданчики з гойдалками! І як одночасно погано, що вони є! Сучасні важкі
залізні конструкції мають руйнівну силу. І якщо такі гойдалки на великій
швидкості вдарять дитину, це може закінчитися погано. Дітлахи іноді не можуть
правильно оцінити безпечну відстань. Тому ви чітко повинні пояснити дитині, що
підходити до гойдалок можна тільки збоку, а обходити їх — на великій відстані.
Сідати і злізати треба тільки тоді, коли гойдалки зупинені, і в жодному разі не
можна з них стрибати. Розкажіть про те, до чого можуть привести порушення цих
правил. Сильно вдарити малюка можуть і каруселі, якщо не дотримуватися елементарних
правил безпеки.
Так само, як і у
випадку з гойдалками, частіше нагадуйте крихітці, що підходити до каруселей, що
крутяться, небезпечно. Спочатку треба дочекатися їх зупинки, і тільки потім
сідати на сидіння. Звичайно, слід міцно триматися. Будь-який малюк знає, що
драбинки, турніки, одним словом, спортивні снаряди — штука дуже цікава і
весела. Вони розвивають спритність, витривалість, координацію рухів. І мама не
заборонятиме вдосталь полазити і повисіти на них. Звичайно, за умови, що малюк
робитиме все це з належною обережністю. Передусім зверніть увагу на покриття
спортивного дитячого майданчика. Якщо це пісок, трава, тирса або, в крайньому
випадку, дрібна щебинка — сміливо відпускайте туди дитину. Якщо ж майданчик
забетонований або заасфальтований, краще пошукати інше місце для ігор. Навчіть
дитину правильно сплигувати з драбинки або турніка. Коли дитина розгойдується
на перекладині, стрибати треба в той момент, коли тіло починає рух назад.
Інакше можна легко впасти.
Усілякі гірки —
улюблена розвага дітлахів. Але мамам і татусям варто звернути увагу на їх стан,
перш ніж дозволити своїй дитині скотитися з вітерцем. Якщо поручні або борти
гірки дерев’яні, то батьки мають перевірити, наскільки добре оброблена
поверхня, щоб уникнути заноз на дитячих ручках. Для дошкільнят висота гірки не
повинна перевищувати 1,2 м. Перевірте, чи ціле покриття ската гірки, чи немає
на ньому щербин. З «правильної» гірки крихітка скачується без зупинки до самого
низу і не вилітає на землю, а затримується на спеціально підведеному виступі.
Малюк повинен знати, що гірки — не місце для пустощів. Підніматися і з’їжджати
треба уважно й акуратно, дотримуватися черги і в жодному разі не штовхати інших
малят. Це може спричинити серйозну травму. Звичайно, увесь час стояти поряд з
гіркою й опікати малюка не обов’язково. Але краще не випускати дитину з поля
зору, щоб вчасно відреагувати на небезпечну поведінку дітей.
Даремно забороняти
дітям лазити по деревах. Усе одно рано чи пізно вони випробують навколишні
дерева на міцність. Щоб уникнути падінь і травм, краще навчити малюка робити це
правильно. Передусім лазити краще тільки по старих деревах, з товстими стволами
і гілками. Молоде деревце можна легко пошкодити, і воно загине, а сам малюк,
ставши на тонку гілку, полетить униз. Спиратися треба тільки на товсті живі
гілки і в жодному разі не на сухі. Слід спочатку перевірити міцність гілки, а
тільки потім на неї ставати. І ще: стежте, щоб малюк під час лазіння чергував
руки і ноги: наприклад, спочатку перехопив руку, потім переставив ногу. Опора
на три кінцівки одночасно знижує небезпеку падіння.
Катання
на роликах або велосипеді — заняття, корисні в усіх відношеннях,
але, в той же час, досить небезпечні. Передусім, потурбуйтеся про засоби
захисту маленьких спортсменів. Усілякі шоломи, наколінники і налокітники — це
не просто модні «примочки», а те, що вбереже малюка не лише від розбитих колін
і обідраних рук, й від травм більш серйозних. Шолом для ролера обов’язково
підбирайте з приміркою. Він повинен зручно сидіти на голові, закривати чоло,
але не з’їжджати на очі. Будуть незайвими і спеціальні рукавички без пальців.
Кататися на роликах краще в спеціально відведених для цього місцях. З
велосипедом простіше, тільки обов’язково учіть малюка бути уважним до
«пішоходів» і не розвивати високу швидкість там, де є вірогідність збити когось
із малюків. Якщо вам разом з маленьким велосипедистом треба перейти проїжджу
частину, обов’язково зніміть його з велосипеда і переведіть через дорогу за
руку, ведучи велосипед окремо. І звичайно, ніколи не випускайте маленького
«гонщика» з поля зору.
Бійки — нерідка причина
серйозних травм у дітей. Частіше це доля хлопченят, але зустрічаються і
задиристі дівчатка, які готові «розбиратися» з кривдником за допомогою кулаків.
І кулаки — це ще пів біди. Часто в хід йдуть підручні предмети: палиці,
залозки, камені та ін. Одна з головних причин дуже проста: діти ще не
розуміють, наскільки серйозно можна поранити супротивника цими предметами.
Спрацьовує звичайний кіношний стереотип: героя вдарили по голові здоровенним
булижником, а він собі не лише живий, але й цілком здоровий. Подібні сцени
спотворюють уявлення наших дітей про реальну силу удару, про біль, про те,
наскільки насправді крихке вразливе людське життя. І хто як не мами і татусі
повинні пояснити малюкам ці прості істини? Якби з усіма дітьми говорили про
можливі наслідки таких ось бійок, дитячого травматизму було б дедалі менше.
Як розвивати пізнавальну активність дітей
Мета: здійснювати
просвіту серед батьків з проблеми пізнавального розвитку дітей дошкільного віку
та ролі батьківського виховання у формуванні активного позитивного ставлення
дітей до пізнання навколишнього світу.
В. А. Сухомлинський радив: «… не
обрушуйте на дитину лавину знань, не прагніть розповісти їй усе, що ви знаєте –
під лавиною знань може бути похоронена допитливість. Умійте відкрити перед
дитиною навколишній світ. Залишайте завжди щось недосказане, щоб дитині мажна
було ще раз повернутися до того, про що вона дізналася».
Починати розвивати пізнавальну
активність дітей потрібно якомога раніше. Адже якщо з дитинства мама і тато
виховуватимуть творчу, зацікавлену дитину, такою вона і зростатиме. Батьки
мають подивитися на світ з іншої точки зору, а точніше – побачити його очима
дитини. Завдяки спілкуванню, турботі, ласці, дитина відчуває як до неї
ставляться дорослі, і від цього залежить її розвиток. Чимало батьків вважають,
що якщо вони дали дитині навички письма, лічби, читання, на цьому можна
зупинитися. Але насправді дитині, в першу чергу, необхідно розвивати пам’ять,
мислення, уяву, уважність. Для цього корисними будуть різні розвивальні ігри і
вправи. Необхідно, наприклад, йдучи вулицею, розповідати дитині про птахів,
комах, яких вона бачить. Також ще до школи потрібно навчити дитину правил
дорожнього руху, пояснити, коли можна переходити дорогу, а коли треба почекати.
Розповісти, що таке світлофор і для чого він призначений. Якщо ви сім’єю йдете
в ліс, обов’язково візьміть із собою малюка, адже йому буде дуже цікаво:
розкажіть про гриби, ягоди, дерева.
Пограйте з дитиною в ігри «Відгадай
загадку», «Знайди однакові малюнки», «Який предмет найбільший (найменший)»,
«Назви різні предмети одним словом», «Вигадай і розкажи цікаву історію за
малюнком» тощо.
Дозволяйте дитині самій досліджувати, обстежувати нові матеріали, іграшки, інші речі, здійснювати з ними різні маніпуляції, намагаючись зрозуміти їхнє призначення. Діти мають ставити запитання щодо предметів, подій, явищ тощо. Підтримуйте бажання пізнавати невідоме. Пропонуйте порівнювати предмети та явища, співвідносити властивості одних предметів з іншими. Нехай дитина вчиться спостерігати й орієнтуватися в навколишньому світі. Сприяйте виникненню в дитини позитивних емоцій і почуття радості від пізнання. Підтримуйте всі дитячі «де?», «чому?», «куди?», «коли?». Здатність дитини дошкільного віку дивуватися – ґрунт для формування інтересу до знань. Схвалюйте дитину, якщо вона не задовольняється простою констатацією у вашій відповіді, а хоче дізнатися, чому саме так, а не інакше. Спрямовуйте увагу дитини на певні об’єкти. Нехай вона вчиться порівнювати, шукати подібне і відмінне, відображати відношення між предметами та їхніми частинами. Разом із дитиною узагальнюйте отримані знання, заохочуйте її розмірковувати про сутьність предметів та розвивайте її інтерес до світу загалом. Виявляйте і підтримуйте стійку допитливість вашого малюка, проявлення його здібностей.
почитати вірші, казки та оповідання для дітей різних авторів.
http://posnayko.com.ua/ Журнал "Пізнайко": вірші, казки, творчість.
https://www.solnet.ee/ Розвиваючі, навчальні ігри для самих маленьких та ще багато
цікавого і для батьків.
http://edugames.rozumniki.ua/ навчальні програми для дошкільнят та дітей молодшого
шкільного віку з інтерактивними вправами, веселими анімованими персонажами,
яскравими сюжетами та звуковим супроводом
https://childdevelop.com.ua/ завдання на логічне мислення, підготовка руки до письма
тощо
http://detsky-mir.com/ завдання для дітей різного віку, аудио книги, підготовка до
школи, творчість
http://www.raskraska.com/ Раскраски для детей - бесплатно распечатать, скачать,
раскрасить онлайн
Немає коментарів:
Дописати коментар